+46 (0)40 93 57 55
  • Gratis materialprover
  • Måttanpassning efter behov
  • Egenutvecklade komponenter

Öppettider under sommaren

 

Kundtjänst och showroom håller stängt v 29-32. Under den tiden svarar vi inte i telefon och endast sporadiskt på mail.

Lagret håller stängt 20/7-13/8 och gör en sista leverans innan stängning den 19/7. Det går även bra att hämta beställningar från lagret t o m 19/7. Vi stänger kl 17. Därefter skickas inga beställningar förrän vi öppnar 14/8.

 

Vi önskar dig en skön sommar!

sommarbanner-se

 

Våra stora paketleveranser sker vanligtvis med DB Schenker. Så fort din order lämnat oss skickas ett automatiskt mail till din e-postadress. I detta finner du sändningsnummer för din leverans, så att du kan spåra ditt paket och se den senast kända statushändelsen för din sändning. Vissa mindre paket skickas som Varubrev med Postnord med spårning. Materialprover skickas som brev med Postnord, och går inte att spåra.

 

Fraktalternativ

Vi erbjuder våra kunder flera olika fraktalternativ för flexibel leverans. Läs igenom alternativen nedan och välj det som passar dig bäst. Om varan kommer bort under transporten från Rollodin AB till dig, så är Rollodin AB ansvarig. 

När du tar emot ditt paket, kontrollera det noggrant efter eventuella emballageskador och be chauffören eller paketombudet att i så fall notera dessa. Om ingen notering skett går det tyvärr inte att reklamera en fraktskada.

 

Hämta hos ombud eller terminal

Paket under längd 180 cm, har du möjlighet att hämta på något av Schenkers 1600 paketombud. Paket över 180 cm kan du istället hämta ut på någon av Schenkers många terminaler. Tänk på att terminalerna inte finns i alla orter. Använda gärna länken nedan för att se om din närmaste terminal är tillräckligt nära för dig. 

Sök nämaste Schenker paketombud

Sök närmaste Schenker terminal

Du får en avisering via sms, e-post eller brev när paketet/godset kommit fram. Där finner du all nödvändig information som du behöver för att hämta ut din leverans. När paketet/godset hämtas upp behöver du uppvisa legitimation.

Påminnesleavisering sker sju dagar efter ankomst till paketombudet. Outlösta paket returneras till oss efter 14 dagar, ej uthämtade paket debiteras kund. 

På terminalerna har du möjlighet att hämta ditt paket mellan kl 7.00 - 18.00. Lokala avvikelser kan förekomma. Du får en avisering via sms, e-post eller brev när paketet/godset kommit fram. Tänk på att hämta ut godset inom tre vardagar från avisering. För paket som ligger kvar på terminal utgår lagerhyra från 4:e dagen, 140kr/dygn (Schenkers taxa). Vi blir tvungna att debitera dig för dessa omkostnader. 

Hemleverans

Levereras hem till dörren vardagar. Avisering sker via SMS alternativt e-post eller telefon. Val av aviseringsmetod kan skilja sig mellan olika orter. Hemleveranserna distribueras dagtid 07-17, kvällstid är endast tillgängligt på vissa postnummer och beror också på hur långt ditt paket/gods är. 

Är du inte tillgänglig för att ta emot din leverans, returneras varan till oss. För paket som ligger kvar på terminal utgår lagerhyra från 4:e dagen, 140kr/dygn (Schenkers taxa). Vi blir tvungna att debitera dig för dessa omkostnader. 

 

Företagsleverans eller Till jobbet 

Leverans av paket sker till angiven företagssadress innanför företagets dörr / port / angivet våningsplan, reception alternativt fungerande varumottagning. Leveransen aviseras inte utan kräver att företaget är bemannat kontorstid vardagar 7.00 -17.00.

Önskas avisering vänligen skriv detta i rutan för kommentarer sist i kassan, du kommer att bli fakturerad 65 kr extra för detta. Omkostnader angående extra utkörning om företaget ej är bemannat vid leveranstillfället är vi tvugna att debitera kund.


Avhämtning Malmö

Bor du i närheten eller har vägarna förbi Malmö, är du välkommen att  hämta dina varor i vår utställning. Ett mail går iväg när din order är klar för avhämtning. 


Spåra paket

När du fått ditt mail med sändningsnr av Schenker kan du enkelt spåra ditt paket genom att  fylla i sändningsnr i widgeten nedan.  

Leveranstid

Vi gör alltid vårt bästa för att du ska få din order så fort som möjligt, och ofta skickar vi ordern tidigare än först angett. Leveranstiden vi anger är inte exakt och ibland kan leveransen tyvärr ske senare än vi angett. Det kan bero på att vi har tillfälligt slut på tyg eller komponenter som behövs för att tillverka en order. Vi gör allt vi kan för att förhindra detta, men om det skulle hända hör vi av oss till dig så fort vi vet att en försening kan uppstå.

Leveransinformation DB Schenker

Leveransinformation ombud hämtpaket

Leveransinformation hemleverans Schenker

Schenker Terminal