Ordrar
Kan jag ändra något i min order?
Om din order redan har hanterats gör vi vårt bästa för att hjälpa dig med ändringar. Tänk dock på att om din order redan har börjat att produceras går det tyvärr inte att göra några ändringar. Kontakta oss direkt via telefon 040-935755 eller via mail info.se@rollodin.com.
Kan jag spåra min leverans?
Den uppskattade leveranstiden ser du i orderbekräftelsemailet. Tänk på att leveranstiden inte inkluderar helgdagar och att det kan uppstå förseningar om någon komponent eller väv är tillfälligt slut i lager. Vi meddelar dig så fort vi vet om din order är försenad. Så fort din order har skickats levereras den vanligtvis inom 1-3 vardagar. Till vissa orter kan leveranstiden vara längre. När din order skickas får du ett mail av oss med information om leveransen.
Jag behöver hjälp att montera
Vi skickar med en monteringsguide och manual och du får även en länk till dessa i leveransmailet. Det finns också en manual till produkten du beställt längst ner på själva produktsidan.
Min order har kommit fram men den ser skadad ut
Det är tråkigt att höra att din order blivit skadad under leveransen. När du tar emot din leverans, ska du alltid granska den för eventuella synliga skador. Om du upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du påpeka detta för chauffören/ombudet innan du kvitterar så att detta noteras på fraktsedeln. Om ytterkartongen ser skadad ut men du inte har kontrollerat innehållet än så ber vi dig att göra det först. Om du redan har kontrollerat innehlållet och gardinerna är skadade så kontakta oss direkt för att få hjälp. Ta tydliga, förklarande och flera bilder både på emballaget och skadan och maila dem till oss, så att vi kan vidarebefordra dessa till transportören. Skulle det gälla något som inte kan ses med en bild så ta vänligen en översiktbild på själva produkten och beskriv mer detaljerat. Maila oss på info.se@rollodin.com. Vi vill också be dig behålla den skadade varan samt emballaget tills vidare. Transportören kommer och hämtar varan vid ett senare tillfälle.
Min order har kommit fram men den ser inte rätt ut
Det är tråkigt att höra att din order inte är rätt, men vi hjälper dig så klart med detta. Ta flera bilder på det som är fel och maila till oss så ska vi undersöka vad som har hänt och åtgärda felet. Om det är ett mått som inte stämmer så ta bilderna med en tumstock eller metallmåttband för att tydligt visa måttet. Maila oss på info.se@rollodin.com
Det verkar saknas varor i min leverans
Det är tråkigt att höra att din order inte är komplett. Titta först på följesedeln för att se om det är noterat att någon del ska skickas senare i ett annat paket. Om du inte hittar någon notis om detta så kontakta oss direkt så hjälper vi dig. Maila oss på info.se@rollodin.com
Min order har kommit fram men jag tycker inte om den eller har ångrat mig
Om du har köpt en beställningsvara så har din vara producerats efter dina mått och då kan vi tyvärr inte ta den i retur eller byta den. Vi erbjuder gratis tygprover för att du ska kunna se materialet i förväg och du får hjälp via telefon, mail eller videosamtal om du önskar personlig hjälp med att mäta eller välja rätt produkt.
Om du har köpt en lagervara, dvs en av våra expressrullgardiner eller reservdelar / tillbehör får du självklart returnera det du inte vill behålla. Skicka tillbaka varan till Rollodin, Strömgatan 6-8, 21225 Malmö och lägg med antingen din följsedel eller en lapp med ditt namn och order- eller fakturanummer alternativt kundnummer
Vilken garanti lämnar ni?
Vi lämnar 3 års garanti på samtliga våra produkter. Ta kontakt med oss om du har problem med din vara. Oftast kan vi lösa det på ett enkelt sätt. Vi hjälper gärna till även efter 3 år!
Jag vill ha mer information om hur jag gör en retur
Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något och uppge ditt kundId eller kvitto / fakturanummer för att påskynda processen. Du är fri att returnera varan på det sätt som passar dig bäst. Vill du att vi ordnar med frakten gör vi gärna det mot debitering (reklamationer är alltid gratis att returnera). Paket som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Kom ihåg att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Hantera varan varsamt och försök packa ner den på samma sätt som du fick den. Kontakta oss gärna för råd. Dålig / slarvig emballering som medför att varan får tryckmärken, smutsas ner eller skadas debiteras kun.! Brutna förpackningar och varor som varit uppmonterade, ser vi oss också tvungna att debitera för ompaketering. 25% av varans pris.
Returen sänds till vår ordinarie adress, du hittar den bl.a. på din faktura / kvitto: Rollodin, Strömgatan 6-8, 212 25 Malmö Allt som sänds i retur ska vara märkt med kund ID alt. faktura / kvittonummer. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Rollodin AB, är du som kund ansvarig.